Hej, jag heter Emma Svedman.


Jag är utbildad F - 3 lärare och arbetar som lärare, men jag brinner extra mycket för fotografering. Har en dröm om att någon dag kunna satsa helt på fotografering. Jag bor i Örebro tillsammans med min sambo, son som är född 2021 samt min dotter som är född 2023. Fotar det mesta i vardagen. Har fotat många av mina vänner och deras familjer men även hockeylag. Under 2022 gick jag en kurs som handlade om hur man fångar vardagen med barn på olika sätt den kursen har jag även gått 2024. Har även gått andra kurser som drivit mig framåt.

Lite mer om mig och fotograferingen.


Jag började fotografera redan 2009 när jag fick min första systemkamera. Då gick jag en kortare kurs med fokus på makro. Mellan 2009 - 2010 var det fokus på att fota hästar och när hästarna inte fanns lika lätt tillgängligt blev vännerna motiven. Mellan 2013 - 2015 låg kameran mest i väskan och väntade på att bli använd. Efter 2015 har intresset vuxit tillbaka lite sakta. Sedan 2018 har jag fokuserat mer på fotografering och redigering. 2018 började jag fotografera ett hockeylags matcher. 2020 fick jag äran att fotografera min vän och hennes sambo när de väntade tvillingar. 2020 var året då jag fick min första betalda bokning men tyvärr slog covid-19 till och allt blev inställt. 2021 skulle bli året då jag skulle få två betalda uppdrag, men även då ställdes allt in och sköts framåt. Det som fick mig att verkligen vilja satsa på fotografering var min son som föddes 2021. Jag insåg hur mycket bilderna betyder när allt går så snabbt. 2022 var året som det verkligen tog fart. Jag fick fotografera sambons systers student och bal, jag fick äntligen fota ett bröllop jag skulle gjort 2021. Men jag fick även chansen att fotografera 4 av mina fina vänner som var gravida. Jag avslutade 2022 med att göra min första boudoir fotografering vilket verkligen fick mig att hitta nya sätt att fotografera på. 2023 startade en smash the cake uppdrag med en nybliven ettåring. Därefter bestod året av familjefotografering, inför bröllop (provfotograferingar) men även bröllop. Hann även med gravidfotograferingar och barnfotograferingar. 2024 starta väldigt lugnt med mycket fokus på familjen då vi fick en ny medlem i november -23. Under maj månad blev det gravidfotografering med olika teman. Startade sommaren med bal och studentbilder, blev även lite bilder på mina syskon när de utför sina aktiviteter (cheerleading & fotboll). Avslutade sommaren med ett samarbete med ihop med en florist och konditor. Samarbetet med floristen har fortsatt under hösten då hon levererat massvis med magiska buketter och kransar till mina fotograferingar. Hösten 2024 tog jag tag i att starta upp med mini sessions. 2025 var året som bestod av flera magiska bröllop som startade redan i februari. Jag fick även träffa många familjer och föreviga både barn och vuxna i naturen, under våren fick jag även äran att skapa material åt Svenska kyrkan. Jag fick då fotografera flera olika kyrkor samt personer som är en del av kyrkans verksamhet. 2026 började som ett lugnare år för att pausa mig själv. Har satsat mer på mysiga och mer intima bröllop men även lite större bröllop.

Fina ord

Fina ord

“ALLTSÅÅÅ WOW!!!!! Tusen tacka!
Så fina bilder!”